Mé názory

Názor na vládu Rosnokovu

26.06.2013 23:42

Můj názor na vládu Rusnokovk je jasný: Není to vláda odborníkú, ale kamarádů a přátel Miloše napojených na SPOZ a sestavuje se proti všem ústavním zvyklostem a proti základům a principům naší Ústavy. Pro mne je to VLÁDA POLITICKÉ KORUPCE.

Názor k podání demise na pozici premiéra

17.06.2013 19:45

Jsem rád, že pan premiér Petr Nečas dostal rozum a rozhodl se dnes v 18:00 podat demisi na pozici premiéra.

Názor na situaci v pražské koalici

20.05.2013 19:18

Po nějaké době vás zdravím na svém blogu a přeji pěkný večer,

dnes chci mluvit o situaci v pražské radniční koalici. Takže si nejdřív situaci popišme. V roce 2010 proběhly komunální volby, které vyhrála TOP 09 a hlavním favoritem na post pražského primátora byl exguvernér Zdeněk Tůma /TOP 09/.  Jenže TOP 09 byla vyšachována a koalici sestavili ODS a ČSSD a primátorem se stal Bohuslav Svoboda /ODS/. Ale po roce vypověděla ODS koaliční smlouvu a pak sestavili s TOP 09 a do listopadu 2012 to byla idylka. Pak přišel prosinec a začaly se strany hádat kvůli problémům jako je Tunel Blanka, situace kolem DPP nebo problémy s reorganizací MHMP. 

Jinak se několik posledních měsíců koalice hádá a vygradovalo minulý týden. Poté, co Bohuslav Svoboda zamítl návrh na vyškrtnutí práva veta z koaliční smlouvy. Kvůli tomu se koalice rozhádala do velkých otáček. Po nedělním vystoupení Tomáše Hudečka /TOP 09/, že strana chce vypovědět koaliční smlouvu a nabídnout ODS novou nebo udělat novou koalici s jiným partnerem. Dnes primátor Svoboda řekl, že svolává jednání koalice na zítra ráno. Tomáš Hudeček pak řekl, že večer možná vypoví koaliční smlouvu.

A jaký je můj názor? Koalice musí pokračovat. Koalice pravicová je pro Prahu jediná možná a navíc, kdyby byla nová koalice například s ČSSD, tak by se museli noví radní rozkoukat a to by nějakou dobu trvalo. Navíc za rok a půl jsou volby v Praze a kdyby vznikla jiná koalice by se musela rozkoukat a už by nestihla dořešit věci zmíněné výše, ale i věci jako projektování metra D a Radlické radiály II., dokončení Metropolitního plánu apod. Myslím si, že by bylo vhodné vyměnit buď gesce a resorty mezi stranami, ale stačilo by, kdyby se na místech vyměnili persony. Například náměstek pro dopravu Josef Nosek /exstarosta Prahy 8, ODS/ nemá na svém místě co dělat, protože ukázal, že se neumí ani snažit řídit dopravu. 

Doufejme, že se pražská koalice nerozpadne. Děkuji za pozornost a přeji hezký večer. MK

Názor na dnešní pražský výbuch.

29.04.2013 20:04

Vážení přátelé, 
jak asi všichni víte, dnes se v Praze stal výbuch, který poškodil nespočet na Praze 1 a zranil 44 osob. Musím souhlasit s pražskými a ústavními činiteli souhlasit ve třech věcech. Jedná se jasně o výbuch plynu a ne o jiný hrůzný čin. Dále vyslovuji velký obdiv složkám IZS a pracovníkům v nemocnicích na území Hl. m. Prahy. Opravdu vykonali něco, co se dá jen obdivovat. A ještě s jednou věcí řečenou dnes musím souhlasit. A to, že to dnes v centru Prahy vypadalo jak na minovém poli nebo jak v barrandovském ateliéru. Dále soucítím se všemi poškozenými a raněnými a doufám, že se to, co se dnes v Praze stalo, brzo nestane. Hezký večer přeje MK.

Aleš Hušák vs. ČSTV aneb žaloba na největšího tuneláře českého sportu

15.04.2013 19:08

Spojení ČSTV, Sazky a Aleše Hušáka začala v roce 1996, kdy nastoupil Aleš Hušák do čela Sazky. Ale Aleš Hušák byl podivnou osobou, před listopadem. Byl aktivním členem StB s krycím jménem Krakonoš. A pokud jde o jeho šéfování Sazce, to byla čistá diktatura. Metodou cukru a biče se řídil nejen v normálním provozu Sazky, ale například v době stavby Sazka Areny. A ta mu zlomila vaz. Řekněme si, že v Sazce si přišel bezmála na tolik, kolik po něm chce ČSTV. Jinak na odměnách za poslední rok dostal asi 104 milionů Kč. Jinak si ale myslím, že Miroslav Jansta chce jen to, co bylo ukradeno sportu. A bylo mu ukradeno o 9,5 miliardy. Ano, takovou hodnotu mají škody, které Hušák způsobil hlavně stavbou arény. A tak je vidět, jaký byl Aleš Hušák tunelářem českého sportu. Hezký večer přeje MK.

ÚSTR-předehra příštího roku?

15.04.2013 19:07

Chci říct, že dění v ÚSTR je velmi divné. Nejen odvolání D. Hermana, ale hlavně odvolání R. Stehlíka, kterého si velmi vážím. Nehodlám soudit, která politická strana má větší díl viny, ale myslím, že jde o politický boj. Jinak si myslím, že toto už je trochu moc. A nedivím se ani Vědecké radě ÚSTR, že všichni odstoupili z ní a nechápu slova Petrušky Šustrové, že nešlo o politickou věc. V úctě k ní, to je celé divné. A ani se nedivím tomu, co dnes veřejnost dělala na tiskové konferenci. A pokud jde o novou šéfku ÚSTR, tak nemá co v čele ÚSTR. Hezký večer přeje MK.

Hasiči a mimořádné situace v silničních a dálničních tunelech v ČR.

05.04.2013 21:35

 

HZS ČR a silniční tunely jsou dva pojmy, které jsou dnes velmi známé a jdou velmi dobře k sobě. Hasiči jsou na našem území už od dob císaře pána a pokud jde o tunely, tak první tunel se začal razit v roce 1980.

  V dnešní době máme v ČR 21 silničních tunelů v provozu (Tunely v Praze: Strahovský tunel, Tunel Mrázovka, Zlíchovský tunel, Těšnovský tunel, Letenský tunel, Tunel Lochkov, Tunel Šabatka, Tunel Cholupice, Tunely v Brně: Pisárecký tunel, Tunel Hlinky, Husovický tunel,Královopolský tunel,D8:Tunel Libouchec, Tunel Panenská, D1:Tunel Klimkovice,D5:Tunel Valík, I/38:Jihlavský tunel, I/35:Liberecký tunel a Tunel Hřebeč) a další 5 je ve výstavbě (Tunelový komplex Blanka: Brusnický tunel, Dejvický tunel, Bubenečský tunel a D8:Tunel Prackovice a Tunel Radejčín). V závorkách jsou názvy všech tunelů v ČR.

Definice tunelu je velmi prostá. Jedná se o ražené nebo hloubené jednosměrné nebo obousměrné jedno nebo více pruhové tubusy, které se mohou stavět buď v úrovni terénu nebo pod úrovní terénu a mohou být zabudovány mimoúrovňové křižovatky. Z bezpečnostního hlediska, o kterém budeme dnes mluvit mají tunely standartně systém odvětrávání vzduchu a splodin, únikové chodby, tunelové propojky, audiovizuální informační systém, SOS hlásky v případě mimořádné situace, plochy pro příjezd složek IZS a další bezpečnostní prvky. Ve většině případů jsou součástí tunelů tzv. technologická centra, ve kterých jsou např. řídící centra tunelu, únikové cesty anebo kanály pro odvádění znečištěného a přívod čerstvého vzduchu.

Z bezpečnostního hlediska jsou při přípravě a stavbě nejdůležitější dvě věci: bezpečnostní dokumentace (popisuje bezpečnostní prvky v tunelu), provozní dokumentace (popisuje chování složek IZS v případě vzniku mimořádné situace).

My si dnes dáme hned dva příklady mimořádných situací. Jedna je z Tunelu Valík na D5 a druhý z nejmodernějšího tunelu a to Královopolského tunelu v Brně na silnici I/42, která tvoří VMO.

Takže tunel Valík se nachází na dálnici D5 na úseku 0510/IB Obchvat města Plzně/Černice-Útušice. Tunel je dlouhý 380 m a nachází se v km 78,2. Hlášení nehody automobilu s podezřením na únik kapalin. Provoz byl sveden do jednoho směru. Na plochu se začaly sjíždět hasičské vozy ze základny Slovany. Velitel určí nebezpečnou zonu, kterou vytyčí. Příjždějí další vozy. Pokyny se předávají pomocí zvukových hlášení. Čtyři výkonné ventilátory odvětrávají splodiny pryč ze zasaženého tubusu. Dvoučlenná skupina má za úkol evakuovat řidiče. Velitel žádá operátora o silnější proud ventilátorů. Kamerový systém přenáší signál do PTO ve Svojkovicích. Kontaminovaná voda je skrápěna pomocí deflektorů a pomocí zábran je poté sváděná do zvláštní kanalizace a do zvláštního kanalizačního systému, který se nachází u mostu přes řeku Úhlavu a poté jde pod most do nádrží, kde je projímaná. Záchranáři čekají na hranici nebezpečné zony. Po přinesení a dekontaminaci se ujímají zraněného záchranáři. I hasiči musí být dekontaminováni. A poté hasiči uklízí vozovku a připravují k návratu provozu.

A Královopolský tunel je součástí stavby VMO Dobrovského B a nachází se v Brně-Králově Poli pod ulicí Dobrovského. Jak severní  Tunel I., tak 0 70 m jižní Tunel II. měří zhruba 1250 m. Jedná se o nejmodernější tunel v ČR. Navazují na něj komplexy MÚK Hradecká a MÚK Svitavská radiála. Jako příklad si dáme nehodu dvou osobních aut a jedné dodávky. U tohoto tunelu se v případě mimořádné události uzavírají oba tunelové tubusy. Proč? Protože v jednom se musí zasahovat a do druhého tunelu se dopravují vozidla složek IZS. Řídící systém po obdržení hlášení uzavře oba tubusy pro vozidla a poté se z volného tunelu, kde jsou shromážděna vozidla IZS přemístí do zasaženého tunelu přes jednu ze čtyř tunelových propojek. Poté zásah probíhá obdobně jako zásahu na D5.

Pro vysvětlení, IZS neboli Integrovaný záchranný systém je systém, ve kterém jsou angažování jak hasiči, tak policie i záchranná služba. Tunely v ČR jsou na vysoké úrovni, ale i tak je velmi důležité si dávat v nich velký pozor. Děkuji za pozornost a přeji šťastnou a bezpečnou jízdu v českých silničních tunelech. MKMapa stránek Tisk RSS

 

Dostavba D8

05.04.2013 21:20

 

Dobrý večer, zdraví vás Mikuláš Kopas, zakladatel Dálničářů. Dnes chci mluvit o asi nejvýznamnější probíhající dálniční stavbě a to stavby D8 0805 Lovosice-Řehlovice, nebo dnes už spíš jen Bílinka-Řehlovice. Tento úsek prochází územím CHKO České Středohoří a na trase je jedno velmi významné MÚK Řehlovice, kde se napojuje R63 (spojuje Teplice s D8 a Ústí nad Labem) a dva tunely (Tunel Radejčín a Tunel Prackovice). 

Pokud jde o data tak dokument o vlivu na životní prostředí (EIA) byl vydán se souhlasným stanoviskem v roce 1996. Ale stavba začala o 11 let později. A pokračuje dodnes. A to díky Dětem Země, konkrétně díky panu Miroslavu Patrikovi, který záměrně zadržuje stavbu. Jinak si myslíme, že lidé jako pan Patrik by měli mít možnost ovlivnit přípravu staveb jen v určitém stádiu. Neměli by se plést do celého procesu přípravy. Dále tento pán způsobil to, že ohrožuje obyvatele okolních obcí na zdraví. Masy kamionů jezdí kolem jejich domů a ničí zdraví obyvatel. Jinak dálnice už mohla asi tři roky stát. 

Jsme znechucení tím, že lidé jako pan Patrik mohou ovlivňovat projekt ve všech stádiích. Jinak jsme rádi, že dálnice se staví, že se na ní pracuje. A snad NSS dá za pravdu státu. Spíše si myslíme, že dostavbu budou komplikovat problémy v podobě jiného terénu než soudních rozhodnutí v neprospěch stavby. A snad se v létě 2015 projedeme po celé D8 z Prahy do Drážďan. Hezký den přeje za Dálničáře MK.

Je dobře, aby silnice měly v provizorním ukončení jen jeden pruh v každém směru?

07.03.2013 19:30

Opět vás zdravím přátelé. Tentokrát budu opět psát něco odborného z oblasti dopravy. Tentokrát o otázce podoby provizorních ukončení nedokončených silnic jako je například MO v Praze za Tunel. komplexem Blanka v místě MÚK Pelc-Tyrolka,D1 u MÚK Říkovice nebo Rozvadovská spojka v MÚK Bucharova.

Žijeme v době, kdy se v ČR postaví část dálnice nebo směrově oddělené silnice a tím pádem vzniká v určitém místě provizorní ukončení dané pozemní komunikace. Uvedeme si několik příkladů, jak je provizorní ukončení v praxi a v plánu a možné mé návrhy řešení. 

V posledních dnech se uvádí příklad provizorního ukončení Městského okruhu v Praze v MÚK Pelc-Tyrolka, kde se MO kříží s Proseckou radiálou (ulice V Holešovičkách směr Letňany a D8) a Severojižní magistrálou (směr centrum a jižní část MO), V severozápadní části MO se staví známý Tunelový komplex Blanka (úsek Malovanka-Pelc-Tyrolka), který končí v místě budované MÚK Troja, kde se napojuje na MO nový Trojský most. Ale MO pokračuje dál na východ povrchovým úsekem k MÚK Pelc-Tyrolka. Ale před zmiňovaným MÚK se komunikace plánuje zúžení na jeden pruh v každém směru a světelná křižovatka. To je podle mého názoru to nejhorší, co mohlo hl. m. Praha vymyslet. Jejich prognozy jsou na intenzitě 15 tisíc aut za 24 hodin, zatím co prognozy například ČVUT byly na prognoze zhruba 60 tisíc vozidel za 24 hodin. Můj návrh je jasný,prodloužit úsek, kde jsou dva pruhy za hranici MÚK Pelc-Tyrolka a zúžit jí až v prostoru ulice Povltavské. Nejlepší řešení by bylo dokončit MO až na Štěrboholskou radiálu, ale na tuto část MO nejsou peníze.

Další takové provizorní ukončení komunikace je nejstarší dálnice D1. Před půlrokem měla dvě provizorní ukončení. Jedno, které existuje i dnes v km 272 u obce Říkovice v okolí měst Hulín a Kroměříž a v km 370 u Bohumína, které skončilo částečným otevřením úseku 4709.2 Bohumín-státní hranice CZ/PL. Ale vraťme se zase o 98 kilometrů zpět k Říkovicím. Tam končí úsek 0135 Kroměříž východ-Říkovice. A to napojením na silnici I/55 ve směru Přerov a Lipník nad Bečvou, kam by měly plánované úseky 0136 a 0137. Ono provizorní ukončení je celkem dobře provedeno, ale dle mého názoru měla být dálnice protažena za místo MÚK, aby mohl existovat plánované MÚK. 

A další příklad je silnice I/11 ve směru na Opavu. Dnes je silnice v tomto směru ukončena v křižovatce ve tvaru T. A v dnešní podobě je dopravně nevyhovující a to z toho důvodu, že je kapacitně přetížena. Díkybohu se už staví úsek Prodloužená Rudná v úseku MÚK Rudná-MÚK Krásné Pole, který by měl ulevit ulici 17. listopadu. Aktuálně se hlavně staví přeložka I/11 a to MÚK Rudná, která by měla změnit situaci.

Tak to je asi vše k tématu provizorních ukončení dálnic a směrově oddělených silnic. Přeji hezký večer. Váš MK.

Názor na Václava Klause.

07.03.2013 16:49

Přátelé, zdravím vás a myslím, že nemusím říkat, proč píši svůj názor dnes na končícího prezidenta Václava Klause.

Takže já si myslím, že v devadesátých letech byl málo odvážný a měl udělat víc reforem než udělal. I když jsem nešťastný z rozdělení ČSFR, tak si myslím, že on má velkou zásluhu na tom, že federace byla rozdělena klidně a v pořádku. A za rozdělení může podle mne větší mírou Vladimír Mečiar a jeho nacionalistické řeči a pokusy o rozdělení. Jinak si myslím, že první Klausova vláda (1992-1996) měla úspěch a dělala dobré věci. Ale ve volbách 1996 už to nebyl tak dominantní politik jako v době své první vlády. Za to, že druhá vláda Václava Klause vládla, mohl Miroslav Sládek a málo kdo to ví, protože kvůli jeho projevu se tenkrát rozhodla ČSSD vládu ODS, KDU-ČSL a ODA podpořit a tolerovat ji. Myslím si, že druhá vláda už mnoho věcí nezvládala a bylo to znát a proto Václav Havel v roce 1997 přednesl svůj slavný "Rudolfínský projev", který o situaci trefně hovořil.

Jedna ze dvou věcí, kterou budu V. Klausovi budu vyčítat je "opoziční smlouva". Proč? Protože VK před volbami říkal toto:"Já s Milošem Zemanem neudělám žádnou dohodu o vládě." a tři týdny po volbách už se podepisovala ona známá opoziční smlouva. Můj názor je takový, že oposmlouva byl politický kartel, díky kterému začala bujet korupce a klientelismus a také díky ní vzniklo mnoho problémů, které nejsou dořešeny dodnes. Jsou to například volební systém,špatná situace kolem státního zastupitelství,policie a justice nebo přiřazování funkcí ve státních firmách známým politiků.

A dále si myslím, že v době prezidentství mnoho věcí přeháněl. Například nejmenování soudců,nerespektování parlamentu nebo nepodepisování mezinárodních smluv. Musím se ale přiznat, že s mnoha jeho názory i souhlasím. Třeba s ním souhlasím v tom, že ČR nemá příjmout euro. Další věc, kterou mu vyčítám je amnestie. A to kvůli tomu, že jí měl Pražský hrad více promyslet a udělat si důkladnou právní analýzu a měl jí nechat projednat vládou. A také proto, že článek  2 neměl nikdy platit. A doufám, že Miloš Zeman bude prezidentem, který bude naší zemi bude dělat dobré jméno. Jinak děkuji za pozornost a přeji hezký den. Váš MK

1 | 2 >>